خطر دکل های مخابراتی

یک مدیر استانی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: تشعشعات دکل‌های مخابراتی منصوبه در نزدیکی اماکن مسکونی و مدارس، هیچ خطری برای سلامتی شهروندان ندارد.

شکل- خطر دکل های مخابراتی

خطر دکل های مخابراتی – دکل‌های مخابراتی هیچ خطری برای سلامتی ندارد

سیتنا: خطر دکل های مخابراتی – یک مدیر استانی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: تشعشعات دکل‌های مخابراتی منصوبه در نزدیکی اماکن مسکونی و مدارس، هیچ خطری برای سلامتی شهروندان ندارد. علی دلگیر، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی در جلسه هم‌اندیشی با معاونت فنی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس این استان که با محوریت نصب دکل‌های مخابراتی در اماکن عمومی شهری و روستایی و مناطق نزدیک به مدارس برگزار شد، گفت: از جمله نگرانی‌هایی که با ورود ابزارهای دیجیتالی به زندگی افراد بیش از پیش افزایش یافته، احتمال بروز بیماری‌های ناشی از تشعشعات رادیویی است، هر چند این موضوع تا کنون به صورت علمی به اثبات نرسیده است.

خطر دکل های مخابراتی

وی با اشاره به سابقه ذهنی ایجاد شده در هموطنان، ترس مردم از وجود دکل‌های مخابراتی در اطراف اماکن عمومی و شکل‌گیری نوعی نا‌امنی روانی در میان آنها افزود: تشعشعات امواج الکترومغناطیسی در اطراف دکل‌های مخابراتی تلفن همراه، بسیار کمتر از حد استانداردهای ملی و جهانی است و هیچ خطری برای سلامتی افراد ندارند. این مدیر استانی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: با توجه به پروانه‌های واگذارشده به اپراتورهای تلفن همراه، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به‌عنوان متولی امر، نسبت به پاسخگویی به شکایات مردم از تشعشعات آنتن‌های مخابراتی اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: این فرآیند شامل سه مرحله ثبت شکایت در سامانه شکایات، بررسی شکایت ارسال شده و اندازه‌گیری‌های لازم میزان تشعشعات توسط اپراتور مورد نظر یا اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مربوطه است و در پایان سازمان انرژی اتمی ایران به‌عنوان متولی تشعشعات در کشور درباره نتایج اندازه‌گیری‌های صورت‌گرفته نظر نهایی و قطعی را صادر می‌کند.

دلگیر با اشاره به اینکه مقادیر تشعشعات رادیویی و مایکروویو در مناطق مسکونی و اماکن عمومی باید از حدودی که در استاندارد ملی ایران با عنوان «پرتوهای غیر یون‌ساز – حدود پرتوگیری» آمده است، کمتر باشد، خاطرنشان کرد: در بازدیدهای متعدد و پایش‌های لحظه‌ای صورت گرفته مشخص شده، خوشبختانه میزان تشعشعات حاصل از دکل‌های مخابراتی موجود در استان از متوسط جهانی و کشوری هم پایین‌تر است.

اخبار علمی و فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم